Кафедра спеціальної освіти

Кафедра корекційної педагогіки та психології (нині кафедра спеціальної освіти) комунального вищого навчального закладу «Хортицька національна навчально-реабілітаційна академія» Запорізької обласної ради функціонує з 1 вересня 2013 року.

Існування напряму підготовки 6.010105 «Корекційна освіта. Логопедія», як окремого напрямку діяльності, було розпочато з 2008/2009 навчального року відповідно до ліцензії Міністерства освіти і науки України серія АВ № 420619 від 17.11.2008 р., згідно з рішенням ДАК від 01.07.08., протокол №72). Ліцензований обсяг складає 20 осіб.

З 1 вересня 2016 року рішенням Вченої ради (протокол від 24.07.2016 № 7) кафедру корекційної педагогіки та психології реорганізовано шляхом перетворення в кафедру спеціальної освіти при факультеті реабілітаційної педагогіки та соціальної роботи.

 
Кафедра спеціальної освіти є випусковою і забезпечує якісну освітню та професійну підготовку фахівців за:
 

  • першим (бакалаврським) рівнем галузі знань 01 «Освіта» зі спеціальності 016 «Спеціальна освіта»: спеціалізація «Логопедія» з додатковими спеціалізаціями «Спеціальне виховання» та «Спеціальна психологія».

 

Випускникам присвоюються кваліфікації – «дефектолог, учитель початкових класів та вихователь освітніх закладів для осіб із тяжкими порушеннями мовлення» або «дефектолог, учитель початкових класів для осіб із тяжкими порушеннями мовлення, спеціальний психолог».

Основними сферами діяльності, в яких можуть бути задіяні випускники, є: сфера освіти (санаторні, спеціальні дошкільні та загальноосвітні навчальні заклади, школи-інтернати, центри дитячої творчості, дошкільні та шкільні логопедичні пункти, обласні (міські, районні) психолого-медико-педагогічні консультації); сфера охорони здоров’я (будинки дитини, дитячі санаторії, дитячі поліклініки та лікарні, анонімні кабінети); сфера соціального захисту населення (центри соціального обслуговування населення, притулки, територіальні центри соціальної реабілітації інвалідів, будинки-інтернати).

 

  • другим (магістерським) рівнем галузі знань 01 «Освіта» зі спеціальності 016 «Спеціальна освіта»

 

Випускникам присвоюється кваліфікація – «Вчитель-логопед. Викладач корекційної педагогіки і спеціальної психології. Вчитель початкових класів дітей із тяжкими порушеннями мовлення».Випускники мають можливість працювати на посаді викладача у вищих навчальних закладах; займати робочі місця у закладах освіти (дошкільних, загальноосвітніх, спеціальних, школах-інтернатах), закладах охорони здоров’я (санаторії, психоневрологічні диспансери, поліклініки, стаціонарні відділення), закладах соціального захисту населення (територіальних центрах ранньої та професійної реабілітації, будинках-інтернатах).

Навчальний процес на кафедрі спеціальної освіти забезпечують 12 науково-педагогічних працівників; із них 1 доктор наук, 3 кандидати наук.


Науково-педагогічний склад кафедри.

 

Турубарова Анастасія Володимирівна – завідувач кафедри, кандидат психологічних наук, доцент

 

Основними завданнями кафедри у 2016/2017 навчальному році є:
  • організація і здійснення на належному науковому і методичному рівнях навчально-виховного процесу в групових та індивідуальних формах роботи з найбільш талановитою студентською молоддю та заохочення до наукової роботи, шляхом впровадження: проблемно-орієнтованого самонавчання здібних та талановитих студентів; спільних досліджень як фактору передавання досвіду та залучення на усіх етапах процесу наукових досліджень; систематичної та безперервної роботи щодо виконання індивідуальних студентських наукових робіт; наповнення реальним науковим змістом діюче наукове студентське товариство;
  • здійснення управлінського та академічного моніторингу;
  • здійснення профорієнтаційної роботи кафедри в світлі умов прийому до ВНЗ у 2017 році;
  • реалізація системи життєвої та соціальної практики студентів;
  • посилення контролю за виконанням самостійної роботи студентів у зв’язку із зростанням рівня її автономності;
  • керівництво науково-дослідною роботою студентів, проведення олімпіад, конкурсів за профілем діяльності кафедри;
  • підвищення рівня опублікування наукових статей, збільшення кількості публікацій у закордонних виданнях, збільшення кількості публікацій за участю студентів;
  • організація педагогічного контролю науково-педагогічної діяльності шляхом проведення й подальшого обговорення на засіданнях кафедри відкритих занять, а також контрольних і взаємних відвідувань;
  • виконання планів щодо підвищення кваліфікації викладачів, їх стажування у практичних підрозділах, організація наставництва;
  • проведення системи заходів з метою здійснення профорієнтаційної роботи;
  • покращення конкурентоспроможної освітньої діяльності кафедри, як однієї з передумов збільшення контингенту осіб.

 

Завдання кафедри виконуються шляхом інтеграції навчання і практики, повного та ефективного застосування всіх елементів навчально-виховного процесу із врахуванням можливостей сучасних інформаційних технологій.

 


Кафедра забезпечує викладання навчальних дисциплін:
  • Аномалії психічного розвитку
  • Вступ до спеціальності «Спеціальна освіта»
  • Дитяча практична психологія
  • Ігри в логопедичній роботі
  • Корекційна андрагогіка
  • Корекційно-реабілітаційні служби
  • Клініка інтелектуальних порушень
  • Логопедія
  • Організація логопедичної роботи в системі освіти
  • Логопедичний масаж
  • Логоритміка з методикою
  • Методи відбору у спецзаклади для дітей з ТПМ
  • Методика ранньої діагностики та корекції розвитку дітей з ТПМ
  • Мовленнєві та сенсорні системи та їх порушення
  • Неврологічні основи логопедії
  • Основи наукових досліджень
  • Основи психолінгвістики
  • Логопсихологія
  • Основи генетики порушень розвитку і поведінки
  • Основи психо- та невропатології
  • Психолого-педагогічна діагностика та відбір у спецзаклади
  • Риторика, культура мовлення корекційного педагога
  • Соціальна логопсихологія
  • Спеціальна дошкільна педагогіка
  • Спеціальна психологія
  • Спецметодика дошкільного виховання
  • Спецметодика математики з основами математики
  • Спецметодика початкового навчання укр. мови
  • Спецметодика розвитку мовлення
  • Спецметодика фізичного виховання
  • Спецметодика формування елементарних математичних уявлень
  • Спецметодика Я і Україна
  • Спецметодика зміцнення здоров’я та фізичного виховання
  • Фізична реабілітація осіб з ТПМ
  • Трудове навчання з методикою
  • Сенсорне виховання дітей із порушеннями психофізичного розвитку
  • Спецпедагогіка з історією логопедії
  • Становлення корекційної педагогіки
  • Дизонтогенез психічного розвитку
  • Психодіагностика та психопрофілактика дизонтогеній психічного розвитку
  • Нейропсихологія
  • Організація роботи психолога з дітьми із особливими потребами
  • Психологія батьківства
  • Психологія сімейного виховання
  • Тренінг професійних якостей
  • Теорія і методика виховання дітей з вадами мовлення
  • Виробнича педагогічна практика
  • Пропедевтична волонтерська (безвідривна) практика